February 02, 2007

N.O.X.i.C.O.N @ Port Dikcson

Hai guys.. Sorry la aku dah lama gile tak hupdated blog nie.. malas pon ada, busy pon ade.. well straight to the point lah.. Meh aku nak story kat u olz sume kem Jatidiri atau pon Noxicon 3 yang berlangsung dekat PD minggu lepas... Ni sume gara2 videoklip pink bbq kitaorg yang tersebar meluas di internet serta merata universiti di Mesia nie.. Oleh hal ittew, pihak HEP mengadakan program Jatidiri utk semua Diva2 uTm yang terlibat dalam secara langsung mahupun tidak langsung didalam Pink BBq itu.. hikssss.. Aku suke! aku suke! bukan senang nak pegi bercuti dan makan angin.. Fully sponsor plak tu oleh pihak universiti.. Dok plak hotel ala 3 bintang kan... Bole lah.. malam2 cikcuran dekat pantai PD.. bole?? tercapai kah matlamat HEP??
Program macam ni actually dah pernah dah pihak atasan buat.. tapi dengar cerita tak menjadi.. so kali ini pihak atasan cube la plak buat model yang lain plak.. sebelum ni kitaorg ingat sume kem yang mcm PLKN ke, kem askar ke, kene masuk hutan ke, tidur khemah bagai ke.. merepek la sume tuh.. kali ni program lebih kepada perbincangan, ala2 macam pillow talk la.. lebih kepada pengetahuan.. bagus jugak! dari perspektif itu, perspektif ini.. siap ade penceramah jemputan dari HUKM lagi.. membincangkan hal2 dari sudut perubatan.. Dinch la! isi ceramah bagus.. tapi gaya persembahan, bosan tahap cipan! ape la dia merepek dgn slide2 dia yang buruk tuh.. ape lagik, aku mengambil keputusan utk bermsg2 dgn shurburn sajorr.. bole?? tatkala org bagi ceramah u olzz bermsg2 dgn skandal??hikssss
2 ceramah lagik disampaikan oleh ustaz n prof.. well aku tabik hormat utk depa nih.. open minded giler! gaya ceramah memang bagus.. kali ni diorg cube utk memahami ape konflick yang sebernanya.. ape yg menarik nyer, ustaz n prof ni byk lebih nak tahu ape masalah kitaorg.. tp aku rasa aku nih xder la bermasalah sgt.. tapi yang paling havoc, apabila ustaz n prof ni belajar bahasa2 nox kan.. ape lagi adeq2.. choi, dinch, ting tong, caras, coverina sume habis di ajar utk ustaz and prof.. ekekeke..cayalah la ustaz and prof!! sesi pillow talk bersama ustaz aku rasa sgt tersentuh.. kat sini kita boleh memahami and berbincang secara dekat lagik dengan ustaz.. group aku pon semua boleh membuka cerita masing2..

selama hampir 4 tahun aku dekat utm nih, nilah kenangan manis aku dengan group2 nox aku.. pergi bercuti sekali, naik bus sekali, dok hotel sekali, bergambar sekali, mandi kolam sekali.. sangat memorable.. ye lah kan, korang boleh bayangkan tak, bila 23 orang mandi kolam sekali! hah! mau tak meletop swimming poll tuh.. dengan gaya kuat lentang la, renang berirama la.. ade plak 2 kepala kimi n eja! pastuh lawak sakit serut dari alynn kan.. kesian familly2 yang datang nak mandi kolam.. terpaksa lah patah balik..hahaha.. time ktaorg pegi nih, ade jugak MPP UM buat seminar kot.. yang mana kendu habis lah kene ngorat! mau nyer tak boleh jerit i love you napi dekat tepi pantai tuh?? ayyo...sangat!! tapi memang kendu pon u olzz... malam after ceramah jek sume mata kembali bersinar2 kan.. haruslah.. sume dah mekap mampan nk pegi jln2 tepi pantai bergambar sambil cikcuran.. 1 st night kitaorg kuar minum2 dekat kedai tepi pantai tuh.. memang meriah,, ditambah plak denagn kehadiran 3 org mak hayyam PD.. ape lagik sesi berkenalan pon terjalin.. hikssss.. berkembang sayap ponens nih... 2nd night masih diteruskan dekat aktiviti cikcuran.. hahaha..


Fuh! makan kat hotel ni memang tip top.. meletops sial.. sedap giler masak cili padi dia.. kene plak dengan sambal belacan dengan ulam.. meleleh u olzz... time makan jek sume dah jadi nafsu berahi jantan.. mau nyer tak, datang je lambat sket, maka kempunan la u olzz kene tunggu lauk pauk yang di topup.. cafe dekat hotel tuh, dah jadi macam arked K9 dah.. mau nyer tak.. sume nyer gelak azab nyer.. di tak henggat dah orang klain kat situ.. sampai orang2 hotel pon culture shock! ekekeke.. Waktu petang aktivi bebas.. kitaorg just bergamba dekat sekitar pantai.. bergambar je kerja kitaorg nih.. best nyer! kegembiraan tu memang tak dapat aku nak gambarkan macam mana.. sesi pose2 ala model pon berlangsung la dekat pantai tuh.. merasa la adik zahidi menjadi nigel barker kejap.. hiksss..sape adik zahidi nih?? tatau... tatau...


kali ni aku harap pihak atasan dah tau kot ape jawapan yang sebenarnya, ape yang menjadi masalah nyer.. ntah la.. aku pon tak mengharap ape2 perubhan ari kem ni.. perubahan tu tak datang dalam sehari dua.. aku percaya kata2 ustaz tuh.. well! masing2 dah boleh pilih jalan hidup masing2.. tuhan bagi anugerah yang cukup besar iaitu akal fikiran.. aku rasa sejak aku balik ni, aku makin konfident.. aku memang dah malas nak amik kisah ape2 hal disekeliling aku nih.. just utk this final sem, aku nak enjoy dengan kawan2 aku yang havoc nih.. tak sampai baper bulan je lagik.. ramai dah pon yang final sem.. lepas ni sume dah bekerjaya kan.. masing2 datang dengan kereta masing2.. insyaAllah..

1 comment:

Anonymous said...

noks, mak extend...mak tgk jerlah uols bawak kereta dulu..mak numpang rxz orang jer..muahs!!