December 14, 2006

pekara-pekara menarik semester ni

Diam tak diam tahun 2006 dah pon nak masuk ke penghujungnya.. Kejap je rasanye eh?? Memang cepat masa berlalu.. Hari berulang tujuh hari yang sama, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan dan akhirnya tahun baru menjelma! ya! dan yang paling penting umur kita juga bertambah.. dan yang itu tak akan berkurang.. huhu.. by the way, it's just a number kan??

Hmm... byk yang berlaku sepanjang tahun ni. Semester ni saja, aku rasa byk yang aku lalui dekat bumi uTm yang indah permai ni.. indah ke?? Sem ni aku mula kenal dengan kak DD which is tuan punya blog (honeyreeve) yang aku terbaca masa aku buat praktikal dulu.. biasala kan time2 praktikal dulu, mana ada kerja sangat kan.. pagi petang mengadap intenet sajorr.. alkisahnya, aku memang kenal si alan ni (beautifoolfreak).. satu kolej u olzz.. masa praktikal ni jugak la aku start berblogging nih.. orang buat kerja kat opis, aku berblog kan??hiksss

So, bila balik uTm kaedahnyer jmp kak Dd.. chit chat chit chat, kebetulan plak time tuh diorang sume tengah mula pratice senamrobik.. ada pertandingan senamrobik antara kolej kan.. Klu tak silap aku dah buat review.. Bulan 8 kot.. Pegi la check yerr.. Maka kesemua warga2 chantekss pon berkenalan la.. Some of them ada dah yang aku kenal macam akmal.. Some of them juga dah biasa nampak, cume tatau nak tegur bila kan.. So, kat situ aku mula kenal and baik dengan diorang sume nih.. Termasuklah si alan ni sekali.. ala2 nak pecahkan lobangss kan.. ekekeke

Masa pertandingan tu aku tolong diorg sikit.. ala2 pengurus la.. gitu?? Then, dari situ macam2 la aktiviti we olzz nih.. yang aku ingat pergi time pegi tengok show zapin kot dekat Danga Bay, makan2 dekat Mcd siap mintak bilik party tuh.. Yang paling best time kitaorg nak main bola tampar.. Kene halau dengan pengetua kolej la.. choii betol.. main bola tampar la, futsal la, bola keranjang la.. hehe.. dapat bayangkan tak,bila we olzz main permainan nih?? meriahkan satu padang tuh..ekekeke

Dan yang paling tak dapat aku lupa... penyebaran video BBQ.. bukan ada pon sebenarnya, just nak gembira2 jek.. bayangkan lah satu uTm tersebar kan?? haha.. merasala aku popular satu bumi nyata ni.. so, dari situ officially aku mmg dh pecah lobangss kan.. kan lan?kan?kan? banyak jugak la kesan yang aku terima!! sedey2.. yang paling aku tak dapat terima classmate aku dok mengata pasal aku and the others dalam videoklip tuh.. So what?? aku kacau korang ke?? Diulangi takder pape la pasal video tuh.. orang lain cakap kat aku ok jek.. Benda tu, cara tersendiri seseorang nak happy2 dengan member rapat kan.. bukan buat party lucah pon kan.. Sudahla, tak payah nak jadi kampung sangat.. Dan kepada classmate aku yang mengata kat aku tuh, merasa la aku tak tegur ko dah pas ni.. lalala.. ko henggat ko diva??

Tapi yang best nyer kan, sume orang dah mengenali aku.. tak kira kemana aku pergi sume orang pandang 2-3x.. ekekekeke.. rasa macam artis popular sgtkan?? ada jugak orang yang mula nak rapat dengan kitaorang.. dan ada jugak yang mula menjauhi aku.. betol kata kwn aku nih.. ko boleh tengok sekarang sape kawan ko dan sape bukan kawan ko??hmmm.... that's right!! lagi satu pasal video nih, tersebar time2 study week.. aduiiii merasa la aku tak boleh study kan menjelang exam.. dengan azab nye nak pegi exam, sume orang tengok..hiksss! artis sangat! merasa la final exam kali ni aku menangess!!

So, skang aku dah tak kisah dah ape orang nak cakap pasal aku.. aku dah boleh bergerak bebas dekat bumi uTm ni.. as long as, i know what i do.. lagi meriah kan lepas nih?? boleh kita buat plak noxicon 3,4 dan 5... hikssss.. ape2 pon nice to know all of them.. bila lagik kan.. nak buka puasa same2, pegi bazar same2, masak sahur hujung minggu, pegi mcD.. hmmm, best sgt!! meriahkan.. besok dah kerja, dah susah dah nak jumpa kan.. banyak yang dah final year macam alyn, suraya, lisa, melly, shima dan aku?? final sem ke aku?? yang dah abes pon dh ade.. huhuhu.. windu sama nana, hami and iris!! mana tau dah ade yang di pinang orang ke? dh kawen ke??hikssss...sape yang kawen dulu eh??ekekeke

Kadang-kadang pikir balik, kelakar jugak semester nih.. macam-macam pekara pelik la.. sedey pon ade, gembira pon ade.. whateverlah kan.. as long as i am happy with my life.. :)

No comments: