August 14, 2006

Jalan-jalan cari makan

Hmmm...best jugak sambil tulih blog dengar lagu hindustan.. hahaha.. thanks wawa!
Weekend hari tuh, aku memang merewang-rewang dengan bebudak nie. Mau tak melekat kat bilik aku. Hari sabtu hari tuh, dalam pukul 9am aku dapat call. Eh, sapa plak ni, tetiba jek nak jumpa aku, pastu nak bagi barang?! Dah la time tu aku mamai, tengah tidur lagik. Maklum la weekend, kalau kul 9am tu awal lagik. hahaha. Cakap-cakap baru la tahu, rupa-rupanya orang kedai dari lelong.com tu yang call. Aku lupa yang aku ada tempah barang melalui web. Beli barang rm 10 jek. Hard casing hp. Ajak la si Su pegi Jusco jumpa dia. Janji dekat kedai maxis kat bahagin atas jusco, Tetiba plak abg Jaz ajak minum dekat starbuck. Hehehe. Langkah kanan kitaorg jmp dia. Abg Jaz ni keje dekat starbuck, so dapat la aku dengan su minum free. hahaha. Sedap jugak chocolate yang baru ni. Janji kul 12pm last-last kul 1pm baru sampai mamat ni.

Balik dari jusco, kitorg lunch dekat Meranti jek. Habis riuh rendah bila bebudak ni gelak tak henggat dunia. Muahaha. Aku tumpang gelak jek. Then, ingat aku nak balik je bilik pastu tetiba si akmal nak and Alin nak beli tiket balik cuti mid sem nanti. Pegi plak Sri Putri. Singgah plak kemudian dekat Taman U, alin nak usha speaker. setelah di hasut oleh bebudak ni, maka alin membeli la speaker yang berharga rm2++. Hmm.. boleh berdisko la lepas ni kat bilik Alin. hahaha..Alih-alih on the way nak hantar aku balik blok, tetiba si akmal tanya " Sapa nak ikut aku pegi Jusco Tebrau?" hehehe.. "aku jawab la"aku on jerkk" hmmm..aku ni memang la muka jusco. Jusco taman u la, Jusco Tebrau la. Lantak la!Kitorag pegi berlima. Aku, Akmal, Pa'e, Kimi and Alimi. Pegi pon dah lambat around pukul 5pm.



Sampai Tebrau terus pegi usha bebaju yang sale-sale kat sana. Memilih bagai nak rak. Test baju itu la, test seluar ini la. Sampai akak kat situ dah pandang pelik!hahaha. Last-last tak beli. ngehehe. Hmm..murah-murah btol la. sale!sale! si alimi ajak tgk wayang..cite rempit??!! eeee..tolong la..semua buat muka dekk jerk! cadangan tak memberangsangkan..hahaha.(lain cerita la alimi ek?)choii..tgk cerita melayu..jalan-jalan masuk kedai Padini, Levis semua pakat men-test!sakan betol bebudak ni..
Yang kelakarnya si kimi beli beg galas. Pastu aku cakap la "kimi, beg ni mcm beg sekolah aku ting. 3 la"hahaha. sian kimi, kena kritik..huhuhu.. last-last dia beli gak..mula-mula akak promoter tu bagi 2 beg kertas Converse.Pastu aku cakap la "ala akak, bagi 2 beg jek? Bagi la sorang satu" hah! amik ko semua dapat. apa lagi semua pakat bergaya dari kedai converse pegang beg sorang satu! hahaha..



Diorang ni memang suka meng-Havoc kan kedai-kedai tau. Pegi test Spek pastu, posing amik gamba. Siap pakai gelang tuh. hahaha. Kat bawah ni model-model yang desparate. Si akmal ang Pa'e..si akmal siap tanya lagi" muka aku ada iras-iras Paris Hilton x?
hmm...ada kot..tapi versi lain..hahahaha.. Choi sgt!!Balik dlam pukul 11pm tapi singgah dulu dekat alif minum-minum. Tetiba aku bleh la plak jumpa si Faez dak mrsm aku. Huh! lama tak jumpa.. Rambut dah perang sey..Balik bilik diorang terus lepak bilik aku. Nak main tenet. Hmmm.. main la. Intenet ni memang aku bayar utuk kawan-kawan aku pun...opssss!Choi...Si Pa'e ajak aku tiur dekat K17. Bak kata Pa'e "aku on jerkkk" hmmm borak-borak sampai pukul 1am. Tetiba aku and kimi lapar bangat. Terus merempit ke cafe 24 hours P19. Ceh!! ingatkan ada la makan-makan best. Rupa-rupanya roti canai jerk.. kempunan aku nak makan meggi goreng +telur+sawi..huhuhu. Lepak dekat cafe tu sampai pukul 4am.



Balik bilik si Kimi and Alimi, si Pa'e terus bukak vcd Korea. Cite apa ntah. Hmmm.. mamat ni memang feeling abis. xkoser aku tengok dok feeling-feeling sorang2 kat depan pc tu. Berangan je lebih..Choiii...dia dengan kimi terus sambung tengok vcd. aku dgn Alimi dh tak larat nak bukak mata. Maka besok nya pukul 12pm baru lah bangun. Cadangnya nak breakfast nasi lemak kat kuar. hmmmm..hampeh bebudak ni!Besok tgh hari nya semua pakat malas nak kuar pegi lunch. si alimi plak masak meggi! Bayangkan lah meggi 2 bungkus kongsi 6 orang?? Pastu ada plak si kimi..(kimi jgn marah aku!)

Petang terus pegi pasar malam. Memborong sakan la aku. Tapau terus makan dekat arked kolej 10. Eja and the gang dah tunggu kat sana. Si kimi and alimi bleh plak berdebat kan??isu nya sapa lebih popular nasha vs erra. ayyooooo!!! bingit arked tuh.. Motif kan diorang ni???

4 comments:

Shunjike7 said...

macam mana ek beg sekolah ko waktu form 3?? aku pon tak ingat camna beg sekolah aku...

sHaH said...

tu la ko...
aku pakai bg diadora kaler biru..
aku kan meriah waktu tu...

zhi shu said...

mek..faez mana nih rambut perang?! vogue!!

sHaH said...

ala..si faiz..
dia dok kat jepun
hah! faiz korn kot..
dulu dia klass b
rambut perang siut..
aku jmp dia dgn aweks dia dkt utm ni..