July 12, 2006

ml atau mL???

Yang ni semua budak USM..saiful, dayang, intan and diayana..lagi sorang yang tangkap gamba ni..zahir..Gud luck ya!!

hahaha..poyo tak aku??

aku sungguh berbakat


Ello guys..Yes! Yes! Minggu ni aku last praktikal! Hehehe.. Tak sabar rasanya nak balik UTM. Bukan apa, penat la! Tak larat.. Hari-hari duduk opis dari pukul 8am sampai 5pm. Mau tak penat nyer.. Arghh!! report aku tak siap lagik!!
Jumaat lepas aku kena presentation.. Aku je beria-ria pakai baju glamour habis. Ada ke kakak aku suruh pakai kot?! Hish.. Tak kuasa la.. Poyo giler..Ingatkan ramai la yang datang. Rupa-rupanya bilik seminar tu agak kosong.. Tapi pegawai-pegawai yang aku tak pernah nampak ada la pulak..hahaha. Tak sangka hebat jugak presentation aku! Aku first presentation tau! Bukan nak riak occay. Kalau tak masakan pegawai-pegawai kat sini tanya aku banyak soalan. Yang aku tak tahan tu, adalah seorang pegawai kat sini yang tak puas hati dekat aku. Dia tanya aku unit untuk mililiter pakai ml atau mL? Pastu aku mention la.. Speaking occay.

" Since in UTM i used mL, there's no problem with it."

Then dia tak puas hati, dia cakap pakai ml. Hello?? Ada masalah ke dengan ml atau mL? Lepas tu, ada pegawai lain pun cakap "you can used both. There is no standard" Aku dengan geramnya hanya melemparkan senyuman hipokrit aku dekat dia. Dia nak argue jugak, tu yang aku tension tuh. Korang boleh pakai dua-dua la..Hah! Lantak la. Then pegawai lain tanya soalan jugak masa aku presentation tu.Ade ke patut pegawai yang sorang ni tanya

"is it expensive or not to use this ionic solution method?"

Ello pakcik??Eden mano tahu semua kos-kos belanjawan ni. Ekau ingat eden buat bisness ko??Ayyoo! Boleh jadi gilak aku dengan soalan-soalan pegawai ni. Hah! lagi satu boleh plakss Tuan Timbalan Pengarah tanya soalan yang peringakat darjah satu!

"How do you get the percentage of calcium carbonate??

Arghhhh!!! Buat calculation la.. Tak kan turun dari langit kot.. Meh, meh ikut aku pegi makmal..huhuhu. Aku nak balik... lawak la tuan timbalan ni.. Soalan dia ni pun diakui oleh pebantu pegawai lain..

"you calculate la..then baru you dapat!"ayyoo..sabar je la..

Yang lain-lain tanya soalan agak releven la.. Kena masukan result DTA kot.. SEM test tak sempat nak buat.. Yela ade 10 minggu jek..
Overall aku rasa, aku dah buat yang terbaik(bak kata bebudak AF). Tapi kesian aku tengok bebudak perempuan USM. Memang teruk diorang kena fire dengan pegawai-pegawai ni. Teruk betul! tak berperikemanusiaan langsung! Ada ke pegawai tu cakap

"The graph is totally wrong!"

Muka budak perempuan tu dah pucat dah..hahaha.. Yela diorang punya tajuk projek semua berkaitan dengan mineral. Aku punya projek still baru lagi dekat pusat penyelidikan ni, so kebanyakkan diorang tak tahu sangat.Tapi yang aku tak heran nya, Bebudak USM ni (3 orang kot) present pakai BM. Cis! tak mencabar langsung.. Patut la la lancar je semacam.. Skrip memang dah ada. Tapi last-last kena fire gak. yang lagi baki 2 orang used english.. Not bad la.. Ok je diorang present. Cume aku memang tak paham langsung apa la tajuk ni?? Hahaha..aku menghabiskan masa dengan berborak dengan pegawai-pegawai lain..
Semua budak USM ni dah habis praktikal. Aku masuk seminggu lewat, so habis pun seminggu lewat la..Acara di akhiri dengan majlis penyampaian surat akuan dari Pihak Industri.. Sesi fotografi bersama Tuan Timbalan Pengarah ala-ala America Next top Models..haha
Apa-apa pun GOOD LUCK buat semua budak USM zahir, saiful, dayang, intan and diyana. By the way yang kat atas tu gamba aku masa presentation..:)

2 comments:

qamarul_razali said...

oit...hahaha...aku rasa ko hebat la buat presentation tu...gaya ratu la...hahaha...kisahkan la pegawai tu...hehehhe..see u around

sHaH said...

weh..qama aku nak balik jb dah sabtu ni..bila hang nak jumpa ni?? ke nk jmp kat KL je?