June 22, 2006

aku yang bersemangat

Sorry ya!! Aku dah lama tak upated blog! Ini pun malas gile nak updated! Buat report sket terus updated! Bukan apa, minggu ni aku busy sangat. Ye la aku punya projek dekat industri ni nak sampai part yang akhir2 dah. So semua data aku kena kumpul and masukkan ke dalam report. Mana nak bagi dekat boss lagi, yang nak buat report untuk dihantar, presentation lagi 6/7. Aduss banyak nyer!! Lepas tu minggu ni pulak lecturer aku dari UTM datang.Huhuhu.. So, aku kena baca balik ni pasal projek ni. Nanti dia tanya kang nak explain ape! Banyah sey kerja!
Hahaha... Kelakar la semalam aku explain dekat my lcturer pasal projek aku ni. Kajian Kalsium Karbonat Termendak (PCC). Yela giler ke ape! Dah la depan lecturer lepas tu penyelia2 dekat sini bleh plakss join adventure dengar sekali! hahahaa... amik ko! menggelabah kau.. Selamat la aku dapat Dr. Salasiah. Dia memang dari jabatan kimia. So tak la susah aku nak bincang dengan dia pasal laporan nanti. Ada jugak student kimia tapi dapat lecturer dari jabatn lain! Fizik la, Maths la.. Pelik! Macam mana diorang nak semak laporan nanti! Kalau lecture maths, dia tahu ke acid acetic, maurixed, cone and quater, titration?? hahaha.. mati la aku kena band dengan lecturer maths!! gedebushhhhh!! Bangga aku semalam! Bukan apa, penyelia aku puji melangit aku depan Dr Salasiah..

"Shahrul ni bagus. Saya tengok dia dapat menyesuaikan diri dengan semua kerja dekat sini. Analisis kimia saya tengok, dia boleh la buat sendiri" Cik Rohaya

Well.. malas nak riak kan.. hahaha! Banyak jugak yang aku bincang dengan Dr Salasiah pasal PCC ni. Dia cakap benda ni baru. Dia sendiri pun tak pernah dengar tajuk ni. Excited jugak dia dengar! So, dia cadangkan aku supaya tajuk PCC ni nanti boleh buat tesis untuk final year semester depan! Penyelia aku cakap lagi bagus. Kalau tajuk orang yang memang orang tak tahu, lagi senang kita nak buat research! Betul jugak. Lagipun proses ni memang simple. Dekat UTM pun aku rasa alat2 dia semua ada. Cuma alat SEM tu aku belum pasti ada dekat UTM ke tidak. Aku pikir2 balik betul jugak. Sampel batu kapur ni boleh mintak dari industri ni. Lagipun boss dah kenal aku. Hahahaha. matila berangan! Eh betul la.. boss dah kenal aku.. Semalam pergi pasar malam jumpa boss ape! Then sebelum Dr Salasiah balik sempat jugak berborak dengan dia pasal arwah Dr Mustaffa. Sedih jugak dengar cerita arwah accident! tapi apa2 pun nak buat macam mana. Ajal maut di tangan Tuhan. Aku rasa baru je 2-3 bulan lepas arwah Dr Mustaffa bagi ceramah pasal praktikal! Dr Salasiah datang dengan husband dia, Dr Nasir. Tak sempat nak jumpa! Senang betul orang kerja satu jabatan ni. Apa-apa pun lepas ni terpaksa la baik dengan shasha! hahaha..

p/s

Bila la nak beli baju kemeja baru ni?? Nak presentation, kena pakai baju baru!!!

No comments: