October 11, 2006

Makmal yang hampeh..:(

Sejak dah boleh tulih blog ni, aku makin semangat plak nak updated..hehehe..Ye la dulu kempunan nak tulih..macam-macam cerita aku kongsi..Tapi tu sume cerita sebulan lepas, nanti-nanti la aku buat review balik..

Hmmm..hari ni puasa macam biasa.. Aku ni kalau dekat universiti memang malas nak bangun sahur.. Tapi kalau kat rumah sahur tu wajib ok!! makan nasik dengan telur goreng ada sambal tumis ikan bilis dengan kopi panas!! Ah.. sedapnyer...Tapi kalau dekat UTM, tak kuasa la nak bangun pukul 4am.. Pastu nak pergi cafe.. Cafe tu la jauh sangat, tapi kalau dah malas tu, tak boleh nak buat macam dah.. Dah la ku ni suka tido lambat, pukul 1-2am baru tido.. Siapkan assignment la, dengan PSM chater 1 tak siap lagik.. Bangun pon dah kol 8am..huhuhu..Budak-budak ni ada gak ajak pergi sahur, tapi aku malas la.. Before tido tuh, aku makan la sket2.. Minum susu @ kadang2 hot chocolate.. Hmmm...sedap giler!! Tapi kalau weekend tuh ada la jugak bangun sahur..

Hari ni aku pergi lab macam biasa la. Hari Rabu kene buat PSM.. PSM ni project final year utk semua student.. Rasanya semua universiti ada kot.. Syarat untuk wajib grad.. Tension nyer aku hari.. Ingat kan aku dah oleh calcine mangkin aku.. Rupa-rupanya tak boleh.. Furnace ada satu je yang boleh pakai.. Hampeh btol.. So, hari ni aku teruskan dengan run sampel untuk UV.. Aku akan analisis sampel racun.. Then continue sampel racun dengan mangkin ZnO/SnO2 aku tuh.. PSM aku nak uji sama ada mangkin aku tuh, boleh tak merawat sampel-sampel air yang ada bahan pencemaran macam racun ke.. Lebih kurang macam nak membersihkan kolam renang la.. Kalau korang nak tahu dekat dalam kolam tuh, dekat setiap marmal tu ada mangkin.. mangkin ni la yang akan membersihkan air kolam dengan kehadiran cahaya matahari.. Aku nyer projek lebih kurang macam tu la.. Fuh!! ilmiah giler aku..

Yang tension nyer, tadi aku pegi run sampel racun aku..apa ke nama saintifiknyer.. aku pon dah lupa.. Run dekat UV, dapat result memang pelik!! Aku dah agak dah..Ni yang aku malas nak buat ni.. Mesti salah.. LAst-last, dah pukul 3pm aku balik je terus.. Aku rasa aku prepared larutan stock dia salah kot.. Hmmm dah la supervisor aku pegi meeting tadi.. Hehehehe.. apa lagi balik la..Besok mesti dia call aku.. Tanya result..huhuhu..Matilah aku kene gelak..

Petang ni berbuka aku makan nasik campur jek.. Si kimi sms ajak berbuka dekat arked meranti dengan budak-budak ni semua.. Aku ok jek.. Aku tak kisah.. Lagipon aku tak suka berbuka dekat cafe Warisan Tunjang.. Ada orang yang aku tak suka.. Setiap kali pergi ade je la muka dia.. Tak selera nak makan!! tak der muka lain kat situ.. Aku gerak la dengan Jup pegi bazar.. Sampai sana dalam kol 6 si kimi miskol..So aku jalan la dengan kimi.. Jup dia kata nak cepat.. Hmm..aku pon sebenarnya tak tahu dah nak makan apa.. Pegi bazar alih-alih benda sama jek.. So pusing la pusing sampai naik muak.. Hahaha..

Bila berbuka dengan diorang ni memang meriah.. Tambah si kimi tuh.. Sakit perut sku dengan lawak dia.. hahaha.. Hmmm..ramai jugak tadi.. aku, kimi, eja, elisha, kak G, Tasha, Durr, Hell, Halley, Wawa, Pae and fasha..

Minggu depan dah last week, so memang banyak la assignment yang nak kene anta.. Dengan ada 3 test lagik nih.. Aku rasa semester ni memamng la yang paling teruk.. Bayangkan lah ada 19 kredit.. Memang giler!! So tak kisahla, target aku sekarang, buat je setakat mana yang mampu.. Yang penting this coming test aku kene buat betol-betol.. At least, tak la jadi macam test 1 dulu.. Dan yang paling-paling penting kan.. minggu depan balik kampung!!!!!!!!!!!!! Raya-raya... Tak sabar nak beraya kat rumah...:)

No comments: